Jak zadowolić swoich klientów i rozwijać biznes? CRM dla małych firm.
CRM to doskonałe rozwiązanie dla małych firm.
Satysfakcja klientów to jeden z kluczowych celów, do których powinien dążyć każdy biznes. Istnieje jednak wiele innych zadań, które Twoja firma musi wziąć pod uwagę. Te zadania to m.in. generowanie zysku, ciągły rozwój, budowanie karier pracowników i współdziałanie z otoczeniem przedsiębiorstwa. Jak połączyć te strategie? Czy na pewno są one rozbieżne? Jak zadowolić swoich klientów, dbając równocześnie o rentowność i rozwój firmy? CRM dla małych firm może pozwolić Ci na osiągnięcie dwóch strategicznych celów: utrzymania satysfakcji klientów na wysokim poziomie i rozwijania firmy.
Jakie wyzwania stoją przed małą firmą?
Postarajmy się teraz przestudiować najważniejsze wyzwania, które stoją przed początkującą firmą i zastanowić się, jak można zrealizować wymienione wyżej cele:- Pozyskanie klientów na początek
- Zbudowanie trwałych relacji Kiedy już pozyskasz swoich pierwszych klientów, musisz zadbać o zbudowanie relacji między nimi a Twoją firmą. Dlaczego to takie ważne? Większość segmentów rynku charakteryzuje duża konkurencyjność, dlatego klienci mogą dowolnie wybierać między rozmaitymi wariantami. Spraw, by zostali przy Tobie, dzięki tworzeniu długofalowych relacji.
- Kontrolowanie budżetu Kolejnym krokiem powinno być zadbanie o płynność finansową. Pieniądze, które zainwestowałeś w swoją firmę, muszą się kiedyś zwrócić. Aby stało się to jak najszybciej, musisz mieć pełną kontrolę nad planami sprzedażowymi swojej firmy.
- Organizacja pracy
Pierwszym zadaniem, które powinna wykonać nowopowstała firma, jest znalezienie swoich odbiorców. W końcu Twoje produkty czy usługi istnieją po to, aby ktoś z nich korzystał. Na rynku, który jest bardzo konkurencyjny, niezwykle trudno jest znaleźć niszę w odpowiednim segmencie. Istnieją jednak sposoby, które pozwolą Ci na zbudowanie stałej bazy klientów. Jeśli uda Ci się znaleźć pierwsze kontakty, musisz odpowiednio nimi zarządzać.
Prosty CRM - kartoteka kontrahentaCRM dla małych firm pozwala na zarządzanie kontaktami. Dzięki temu będziesz w stanie z łatwością zbudować swoją grupę klientów. Kartoteki kontrahentów pomagają lepiej zorientować się w sytuacji klienta, a co za tym idzie, skuteczniej spełniać jego potrzeby.
Rozwiązanie w postaci CRM dla małych firm pozwala na zarządzanie relacjami z klientem. Związki Twojej firmy z każdym pojedynczym klientem mają ogromny wpływ na to, jak będzie on podchodził do kolejnych decyzji zakupowych. CRM dla małych firm to inwestycja w długofalową strategię, skupioną na kliencie i jego potrzebach. Zobacz, jak działają szanse sprzedaży.
Raporty, które udostępnia CRM dla małych firm, są doskonałym sposobem na kontrolowanie planów sprzedażowych. Monitoruj aktywność handlowców, stopień realizacji założeń i stale trzymaj rękę na pulsie. CRM w chmurze pozwala Ci stworzyć własny, wyjątkowy proces sprzedaży i w oparciu o niego badać postępy. Dostęp do informacji o przyczynie utraty szans sprzedaży może natomiast posłużyć jako pomoc przy tworzeniu oferty i projektowaniu kontaktów z klientami.
CRM dla małych firm posiada również funkcje, które organizują pracę przedsiębiorstwa. Era papierowych notatników i karteczek jest już daleko za Tobą. Dzięki interaktywnemu kalendarzowi będziesz mógł z łatwością planować zadania dla pracowników i obserwować ich realizację. Elastyczność systemu pozwala Ci tworzyć własne typy zadań. Te zadania możesz natomiast powiązać z poszczególnymi klientami. Utworzysz w ten sposób zintegrowane centrum informacji na temat wszystkich transakcji, które realizujesz.