CRM dla małych firm

Jak zadowolić swoich klientów i rozwijać biznes? CRM dla małych firm.

CRM to doskonałe rozwiązanie dla małych firm.

Satysfakcja klientów to jeden z kluczowych celów, do których powinien dążyć każdy biznes. Istnieje jednak wiele innych zadań, które Twoja firma musi wziąć pod uwagę. Te zadania to m.in. generowanie zysku, ciągły rozwój, budowanie karier pracowników i współdziałanie z otoczeniem przedsiębiorstwa. Jak połączyć te strategie? Czy na pewno są one rozbieżne? Jak zadowolić swoich klientów, dbając równocześnie o rentowność i rozwój firmy? CRM dla małych firm może pozwolić Ci na osiągnięcie dwóch strategicznych celów: utrzymania satysfakcji klientów na wysokim poziomie i rozwijania firmy.

Jakie wyzwania stoją przed małą firmą?

Postarajmy się teraz przestudiować najważniejsze wyzwania, które stoją przed początkującą firmą i zastanowić się, jak można zrealizować wymienione wyżej cele:

  1. Pozyskanie klientów na początek
  2. Pierwszym zadaniem, które powinna wykonać nowopowstała firma, jest znalezienie swoich odbiorców. W końcu Twoje produkty czy usługi istnieją po to, aby ktoś z nich korzystał. Na rynku, który jest bardzo konkurencyjny, niezwykle trudno jest znaleźć niszę w odpowiednim segmencie. Istnieją jednak sposoby, które pozwolą Ci na zbudowanie stałej bazy klientów. Jeśli uda Ci się znaleźć pierwsze kontakty, musisz odpowiednio nimi zarządzać.


    Prosty CRM - kartoteka kontrahenta

    CRM dla małych firm pozwala na zarządzanie kontaktami. Dzięki temu będziesz w stanie z łatwością zbudować swoją grupę klientów. Kartoteki kontrahentów pomagają lepiej zorientować się w sytuacji klienta, a co za tym idzie, skuteczniej spełniać jego potrzeby.

  3. Zbudowanie trwałych relacji
  4. Kiedy już pozyskasz swoich pierwszych klientów, musisz zadbać o zbudowanie relacji między nimi a Twoją firmą. Dlaczego to takie ważne? Większość segmentów rynku charakteryzuje duża konkurencyjność, dlatego klienci mogą dowolnie wybierać między rozmaitymi wariantami. Spraw, by zostali przy Tobie, dzięki tworzeniu długofalowych relacji.


    Rozwiązanie w postaci CRM dla małych firm pozwala na zarządzanie relacjami z klientem. Związki Twojej firmy z każdym pojedynczym klientem mają ogromny wpływ na to, jak będzie on podchodził do kolejnych decyzji zakupowych. CRM dla małych firm to inwestycja w długofalową strategię, skupioną na kliencie i jego potrzebach. Zobacz, jak działają szanse sprzedaży.

  5. Kontrolowanie budżetu
  6. Kolejnym krokiem powinno być zadbanie o płynność finansową. Pieniądze, które zainwestowałeś w swoją firmę, muszą się kiedyś zwrócić. Aby stało się to jak najszybciej, musisz mieć pełną kontrolę nad planami sprzedażowymi swojej firmy.

    Raporty, które udostępnia CRM dla małych firm, są doskonałym sposobem na kontrolowanie planów sprzedażowych. Monitoruj aktywność handlowców, stopień realizacji założeń i stale trzymaj rękę na pulsie. CRM w chmurze pozwala Ci stworzyć własny, wyjątkowy proces sprzedaży i w oparciu o niego badać postępy. Dostęp do informacji o przyczynie utraty szans sprzedaży może natomiast posłużyć jako pomoc przy tworzeniu oferty i projektowaniu kontaktów z klientami.

  7. Organizacja pracy
Niezależnie od tego czy pracujesz sam, masz dział handlowy czy tylko kilku pracowników. Każda organizacja potrzebuje sposobu na koordynowanie działań. Jeśli od samego początku zlekceważysz to zadanie, już niedługo powstanie chaos informacyjny. Planowanie spotkań z klientami, rejestrowanie kontaktów telefonicznych i przydzielanie konkretnych zadań jest dużo łatwiejsze, jeśli odbywa się w ujednolicony i czytelny sposób.

CRM dla małych firm posiada również funkcje, które organizują pracę przedsiębiorstwa. Era papierowych notatników i karteczek jest już daleko za Tobą. Dzięki interaktywnemu kalendarzowi będziesz mógł z łatwością planować zadania dla pracowników i obserwować ich realizację. Elastyczność systemu pozwala Ci tworzyć własne typy zadań. Te zadania możesz natomiast powiązać z poszczególnymi klientami. Utworzysz w ten sposób zintegrowane centrum informacji na temat wszystkich transakcji, które realizujesz.

CRM dla małych firm – rozwiązanie dla niewielkich zespołów…

Wybór oprogramowania dla małej firmy to poważne zadanie. Osoba decydująca się na dane rozwiązanie musi wziąć pod uwagę interesy wielu różnych grup, interes całej organizacji, koszty, czas wdrożenia i wiele innych czynników. Jednym z nich jest też perspektywa rozwoju firmy w przyszłości. Jeśli obecnie jest ona raczkującym biznesem, który zatrudnia zaledwie kilku pracowników, sytuacja bardzo szybko może się zmienić.

… o wielkich ambicjach!

Z pewnością masz apetyt na więcej. W końcu jesteś odważnym człowiekiem, który prowadzi swój biznes z głową. Dlaczego nie miałbyś się rozwijać? Decyzja o wyborze oprogramowania dla firmy na początku działalności może mieć ogromny wpływ na przyszłość. Warto postawić na taki system, który z łatwością można rozwijać. Dlatego właśnie CRM cieszy się ogromną popularnością wśród początkujących przedsiębiorstw.Wraz z ich rozwojem mogą potrzebować więcej rozwiązań, których nie posiada prosty CRM. Dlaczego miałbyś jednak płacić za funkcje, których na razie nie używasz? To zwykła strata pieniędzy. Warto sprawdzić, czy prosty system CRM, na który się decydujesz, może zostać rozszerzony o dodatkowe funkcje w przyszłości.

Ile kosztuje CRM?

Wielką zaletą systemu CRM dla małych firm jest jego niska cena. Początkujący przedsiębiorca nie musi wydawać olbrzymich kwot na oprogramowanie, które może zakupić już od kilku złotych za użytkownika. CRM online to system, który działa w każdym miejscu na świecie i na każdym urządzeniu z dostępem do Internetu, więc nigdy Cię nie zawiedzie. Sprawdź cenę.

Jak zadowolić swoich klientów i stale rozwijać biznes?

Dzięki możliwościom, jakie daje CRM dla małych firm, możesz połączyć dwa strategiczne cele, które poznałeś na początku tego artykułu. Dbanie o satysfakcję klientów jest warunkiem koniecznym, jeśli chce się zdobyć i utrzymać pozycję na rynku. Spełnianie potrzeb grupy docelowej musi jednak wiązać się jednocześnie z zaprojektowaniem odpowiedniej oferty, odpowiednią organizacją pracy i monitorowaniem realizacji założonych planów. Wybór odpowiedniego oprogramowania (np. CRM dla małych firm) może ułatwić Ci to zadanie i poprowadzić Twój biznes do rozwoju.