program CRM

11 powodów, dla których warto wdrożyć program CRM w firmie

Żaden biznes nie jest tak bliski swoim klientom jak mała firma. Jako właściciel jednej z nich na pewno nie tylko utrzymujesz osobiste więzi z większością swoich kontrahentów, ale także doskonale rozumiesz ich indywidualne potrzeby. Znajomość historii każdego z nich pozwala na dostarczenie spersonalizowanych usług, które sprawiają, że Twoja firma jest wyjątkowa. To właśnie silne relacje z klientami są kluczowym czynnikiem sukcesu małych przedsiębiorstw. Program CRM pomoże Ci je nawiązać!


Program CRM a poziom relacji

Co jeśli mógłbyś optymalizować ten istotny element biznesu przy jednoczesnym poszerzaniu horyzontów? Program CRM może sprawić, że przestanie być to jedynie marzeniem a stanie się rzeczywistością. Może sprawić, że znacznie zwiększysz grono swoich klientów i jednocześnie zachowasz ten sam wysoki poziom relacji z nimi. Taka inwestycja zwróci się bardzo szybko w postaci zadowolonych klientów, którzy mają świadomość, że ktoś ich słucha i reaguje na potrzeby w mgnieniu oka.


Dlaczego powinieneś zarządzać relacjami z klientami?

Doświadczenia zakupowe Twoich klientów są głównym czynnikiem napędzającym przychody Twojej firmy. Jej produkty i usługi są z całą pewnością świetne, jednak jakość interakcji z klientami jest równie istotna jak jakość obsługi, jeśli nawet nie ważniejsza! Efektywne zarządzanie relacjami pomaga zapewnić pozytywne doświadczenie wszystkim klientom, a w szczególności tym obecnym. Każda informacja o nich jest wartościową wskazówką. Im więcej masz danych, tym łatwiej możesz odpowiedzieć na indywidulane potrzeby. To wzmacnia relacje, rodzi lojalność, otwiera nowe możliwości sprzedaży.

Dzięki usystematyzowanej wiedzy możesz sprzedawać stałym klientom produkty lub usługi uzupełniające. Lepsze trafienie w potrzeby klienta to też większa szansa na polecenia Twojej firmy innym osobom. Zupełnie nowi klienci bez dodatkowych kosztów marketingowych są na wyciągnięcie ręki! Co więcej, dane o kontrahentach pomogą Ci podejmować lepsze decyzje biznesowe. W jaki sposób? Z systemem CRM zyskujesz nowe możliwości!


  1. Rozpoznawaj bardziej i mniej dochodowych klientów
  2. Obniżaj koszty sprzedaży
  3. Obserwuj problemy klientów
  4. Przystosuj swój biznes do dynamicznie zmieniającego się otoczenia i wymagań klientów
  5. Dostosowuj ofertę, spełniając potrzeby każdego klienta
  6. Trafiaj z właściwym produktem do właściwych osób


Infografika: 11 powodów, dlaczego warto wdrożyć program CRM w firmie


W jaki sposób używać zdobytych danych, aby program CRM dawał Twojej firmie korzyści każdego dnia? Raz uzupełnione i uporządkowane dane otworzą Ci wiele nowych sposobów praktycznego wykorzystania narzędzi oferowanych przez program CRM.


  • Dziel się informacjami ze swoim zespołem – program CRM udostępnia Wam dostęp uporządkowanych i spójnych danych. Nie chcesz, żeby każdy z członków zespołu widział wszystkie dane? Możesz użyć opcji uprawnienia i zdecydować kto ma je zobaczyć.
  • Skupiaj się na celu – program CRM z kalendarzem i zadaniami sprawi, że możesz robić to skuteczniej. Pomoże zaplanować spotkania, wydarzenia, listę rzeczy do zrobienia. Możesz także monitorować przypomnienia.
  • Zbieraj spostrzeżenia - raporty i szanse sprzedaży są nieocenionym źródłem wiedzy o Twoich klientach i procesach sprzedażowych Twojej firmy. Taka wiedza pozwoli wykryć ewentualne słabe strony w procesach sprzedaży albo udoskonalić proces sprzedaży.
  • Podnieś jakość interakcji klientów z Twoją firmą program CRM dostarcza pełny obraz historii klientów, dlatego masz przewagę w szybkim odpowiadaniu na ich potrzeby.
  • Wszystkie dane w każdej chwili - kompletne informacje o firmie i jej są dostępne z Twojego komputera, tabletu oraz smartfonu, gdziekolwiek masz połączenie z Internetem. Dzięki temu w każdej chwili możesz np. odpowiedzieć klientowi na zapytanie, sprawdzając historię kontaktu oraz dane dotyczące sprzedaży danego produktu.

  • Kiedy planujesz wdrożenie systemu CRM w swojej firmie, pamiętaj o potrzebach swojej firmy. Prosty program CRM będzie w zupełności wystarczający na początek. Nie zapomnij, że korzyści, które przyniesie program CRM będą bezpośrednio powiązane z tym, czy będziesz efektywnie z niego korzystać. Zaangażuj cały swój zespół we włączanie CRM do życia firmy i czerp pełnymi garściami z jego funkcjonalności.