dobry CRM dla małych firm

Jak dobry CRM może pomóc Ci w zdobywaniu nowych klientów?


Dobry CRM i jego rola w powiększaniu bazy klientów.

Gdzie szukać wsparcia przy procesie pozyskiwania klientów dla nowych produktów i usług? Jak budować ich zaufanie i skutecznie zarządzać ich satysfakcją?

Poszukiwanie klientów i zdobycie ich zaufania jest ważnym zadaniem. Na nowoczesnym rynku, który okazuje się być bardzo konkurencyjny, wielu przedsiębiorców poszukuje rozwiązań, które pomogą szybko i sprawnie powiększyć liczbę odbiorców produktów i usług. Jednym z potencjalnych sprzymierzeńców w tym zakresie jest system do zarządzania relacjami z klientem.

Dobry CRM to nie jest zwykła baza danych

Często niesłusznie uważa się, że systemy CRM to tak naprawdę tylko bazy danych. Dobre oprogramowanie CRM nie kończy się na miejscu, do którego wprowadzasz dane. Liczy się przede wszystkim sposób, w jaki te dane są przetwarzane i udostępniane, a także elastyczność danego systemu.

Elastyczny system CRM - to taki, który pozostawia użytkownikowi pole do decyzji co do danych, jakie zbiera oraz sposobów klasyfikowania tych danych. Dobry CRM powinien także umożliwiać segmentację klientów.

To oznacza, że dobry CRM to taki, który nie ogranicza użytkownika co do zakresu i rodzaju wprowadzanych danych. Często zdarza się, że prosty system CRM (lub tzw. CRM dla małej firmy) narzuca określone formaty lub oznaczenia, co może sprawiać, że firma nie odnajdzie tam odniesienia do rzeczywistych procesów w niej zachodzących.

Pomaga skupić się na potrzebach potencjalnych klientów

Dział sprzedaży powinien w pierwszej kolejności dbać o potrzeby klientów. Powinien proponować im produkty, które najlepiej je zaspokajają.

Dobry CRM może pomóc identyfikować profile klientów i poszukiwać nowych perspektyw sprzedażowych w związku z nimi. Spójrz: jeśli nie wiesz, kim są Twoi aktualni klienci i jakie są ich potrzeby - nie dowiesz się jak znaleźć większą grupę odbiorców. Systemy CRM pozwalają na zbieranie danych o potrzebach i oczekiwaniach klientów, a także przyczynach rezygnacji ze współpracy.

Dzięki nim wiesz, jak budować Twoją ofertę i kim jest Twój potencjalny klient.

Pomaga uporządkować chaos

Podczas powiększania bazy swoich klientów warto także zadbać o porządek. To ważna funkcja systemu CRM, która leży u podstaw zarządzania relacjami.

Systemy CRM zbierają informacje o wszystkich klientach, którzy kontaktowali się z Twoją firmą. Nie ma znaczenia czy dana osoba skorzystała z Twojej oferty, czy może udała się do konkurencji, albo zrezygnowała z zakupu z jakiegoś powodu. Każda taka informacja jest na wagę złota, a handlowiec musi mieć dobre narzędzie do panowania nad nimi.

Dobry CRM porządkuje tą wiedzę, ale to nie wszystko. Pomaga również prowadzić sprzedaż, ponieważ prowadzi handlowca od pierwszego kontaktu aż do finalnej transakcji, ukazując mu kroki, które musi wykonać aby osiągnąć sukces. Dowiedz się więcej o 👉🏼 szansach sprzedaży i 👉🏼 bazie wiedzy o klientach.