Mobilny CRM w Twojej firmie

Mobilny CRM w Twojej firmie

Mobilny CRM

Mobilność systemów informatycznych jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna dla większości przedsiębiorców. Wśród wielu rozwiązań istnieją takie, które pozwalają na obsługę systemu do zarządzania firmą na urządzeniach mobilnych. Jak to wygląda w przypadku takiego oprogramowania, jak system CRM? Czy zarządzanie relacjami z klientem jest możliwe na tablecie czy telefonie? Tak, ponieważ mobilny CRM działa dzięki wykorzystaniu technologii SaaS.

Czym jest SaaS?

CRM w SaaS, czy też mobilny CRM, to system dla firmy, który nie wymaga instalowania na urządzeniu, z którego jest obsługiwany. To oznacza, że cały system spoczywa na bezpiecznym serwerze (tzw. CRM w chmurze).

SaaS – ang. Software as a Service – czyli oprogramowanie jako usługa. Wiele systemów CRM dla małych firm wykorzystuje ten sposób udostępniania. Ułatwia on wdrożenie CRM, a oprogramowanie biznesowe staje się bardziej dostępne, ponieważ możesz z niego korzystać na każdym urządzeniu z Internetem.

Mobilny CRM w pracy

Najlepiej będzie pokazać to na przykładzie:

Wyobraź sobie, że właśnie masz dzisiaj zaplanowaną ważną rozmowę ze swoim klientem. Po drodze do pracy trafisz na ogromny korek, w którym spędzasz następne dwie godziny. Przychodzisz do biura na chwilę przed planowanym telefonem. Czas na przygotowanie minął, a Ty nie wiesz jeszcze, jak ma wyglądać ta rozmowa.

Mając mobilny CRM, w takiej sytuacji możesz sprawdzić historię klienta, sięgając po telefon i odpowiednio zaplanować przebieg rozmowy.


Mobilny CRM dla firmy możesz uruchomić na swoim telefonie czy laptopie, będąc w dowolnym miejscu. Nie musisz nawet mieć pod ręką swojego sprzętu, gdyż wystarczy przeglądarka i Internet. To pozwala mieć kontrolę nad firmą zawsze i wszędzie.

Nie wymaga instalowania aplikacji CRM, w związku z tym udostępnia Ci pełny system, a nie okrojoną jego wersję. Na telefonie możesz korzystać z wszystkich funkcji, które są dostępne na komputerze.

Jak działa?

CRM zbiera wszystkie dane o Twojej sprzedaży i porządkuje je, dając Ci dostęp do najważniejszych informacji. Porządkuje również Twoich kontrahentów i daje dostęp do historii ich współpracy.

Mobilny program CRM to system do zarządzania sprzedażą. Opierać się może np. na szansach sprzedaży, bazie kontrahentów i zadaniach handlowców. Wybrane systemy CRM dają także dostęp do analizy działań handlowców i wskaźników związanych z procesem sprzedaży (np. lejek sprzedaży).

Najważniejsze funkcje CRM:

Szanse sprzedaży pozwalają zobrazować proces sprzedaży. Prowadzą handlowca po kolejnych jego etapach i jasno pokazują mu, jakie zadania musi w danym momencie wykonać. Poznasz dzięki nim także prognozowaną wartość sprzedaży i wyciągniesz wnioski z analizy raportów.

Baza kontrahentów to zbiór informacji o Twoich klientach, ich danych oraz historii waszej współpracy. Pomaga handlowcom dbać o relacje i zapisywać notatki w jednym miejscu. Dzięki temu nawet przy nieobecności czy nagłego odejścia danej osoby, nie tracisz wiedzy o klientach.

Zadania handlowców tworzysz w interaktywnym kalendarzu, który pomaga planować pracę działu sprzedaży. Każde zadanie może być przypisane do klienta i odpowiednio oznaczone. Dzięki temu zyskasz wiedzę o tym, jakie działania są najskuteczniejsze i który handlowiec pracuje najefektywniej.

Mobilność w komunikacji

Korzystanie z aplikacji biznesowych wymaga od nas oddzielenia komunikacji firmowej od tej prywatnej. Dlatego warto mieć odpowiednią platformę dla kontaktu ze współpracownikami.

Mobilny CRM posiada wbudowany komunikator, który jest integralną częścią systemu. To oznacza, że wiadomości możesz wysyłać do swoich współpracowników np. z poziomu szansy sprzedaży. Odbiorca zobaczy, w jakiej sprawie do niego piszesz, a cała rozmowa zostanie zapisana w systemie na przyszłość. Dobry system CRM powinien także wspierać dodawanie załączników czy zdjęć i umożliwiać tworzenie czatów grupowych.

Bez skomplikowanego wdrożenia

Dodatkową zaletą, którą pochwalić się może mobilny CRM jest to, że można go uruchomić w kilka chwil. Odpowiedni dostawca oprogramowania powinien udostępnić darmową wersję próbną systemu, której przekształcenie w kompletny, funkcjonalny system odbędzie się bez problemu. Początek pracy w CRM jest wtedy dużo łatwiejszy, ponieważ nie instalujesz żadnych programów i pracujesz z systemem, jak chcesz.