Oprogramowanie CRM

Jak oprogramowanie CRM może wpłynąć na rozwój Twojej firmy?


Czym jest oprogramowanie CRM?

Osoby pracujące w obszarze sprzedaży i marketingu z pewnością wiedzą, czym jest oprogramowanie CRM. Jeśli jednak jesteś jedną z tych osób, które jeszcze nie są za pan brat z tą technologią, poniższy artykuł jest dla Ciebie.

Oprogramowanie CRM wspomaga organizację i kontrolę wszystkich interakcji sprzedażowych, jakie zachodzą pomiędzy pracownikami firmy a jej klientami, wspierając poprawę jakości obsługi klienta.

To narzędzie pomocne również w małych firmach, gdzie skutecznie wspomaga poprawę efektywności pracowników i całych zespołów, co w rezultacie daje wymierne korzyści w osiąganiu celów biznesowych.

Poniżej wskazaliśmy najważniejsze sposoby, w jakie oprogramowanie CRM wpłynie na rozwój Twojej firmy.


1. Wspomoże zarządzanie danymi

Wszystkie informacje potrzebne do codziennego funkcjonowania firmy są scentralizowane. Informacje o klientach, leady i szanse sprzedaży, słowem – wszystko w jednym miejscu. Dzięki temu rozwiązaniu nie tracisz cennego czasu na szukaniu danych, bo wszystko jest dostępne w systemie.


2. Pomoże zwiększyć liczbę najlepszych leadów

Główną funkcją, jaką oferuje oprogramowanie CRM jest gromadzenie danych o obecnych i potencjalnych klientach. System pomoże Ci dbać o klientów, zapewnić wysoką jakość obsługi i wygrywać więcej szans na sprzedaż. Pozwala Ci skrócić czas procesu zakupowego i polepszyć statystyki, dotyczące zamykanych szans sprzedaży. Możesz skupić się na tych najbardziej opłacalnych klientach, dostosować proces sprzedaży i docierać do tych, na których najbardziej Ci zależy.

Infografika: Jak oprogramowanie CRM może wpłynąć na rozwój Twojej firmy?


3. Zwiększy wydajność pracy

Dobry CRM to niezastąpione narzędzie dla każdego pracownika. To właśnie odpowiednio zaplanowany proces i dobrze funkcjonujący system są kluczem do zwiększenia wydajności. System CRM pozwala różnym działom/osobom korzystać z tego samego źródła danych. W ten sposób obsługa klienta staje się szybsza, bardziej spójna i – co najważniejsze – skuteczniejsza! Ważną kwestią jest także brak konieczności ręcznego wprowadzania i kopiowania wielu danych w różnych miejscach. System automatycznie przypisze i uzupełni dane tam, gdzie jest to konieczne. Dobrym przykładem będzie tutaj delegowanie zadań, dotyczących klienta. Pracownik, któremu zostało przypisane zadanie otrzyma także komplet informacji o kliencie. To znacznie upraszcza pracę.


4. Zwiększy szanse na podejmowanie dobrych decyzji i pozwoli unikać błędów

CRM pozwoli Ci szybko reagować na trendy na rynku i zachowanie klientów. Każdy z nich ma różne wymagania. Warto znać ich preferencje już od samego początku współpracy. To bardzo dobrze działa na wizerunek firmy, ponieważ nigdy nie zdarzy się sytuacja, kiedy handlowcy kontaktują się tego samego dnia z tym samym klientem, przedstawiając różne oferty. To częsta przypadłość wielu przedsiębiorstw. Poza tym klient czuje się znacznie lepiej, rozmawiając z handlowcem, który doskonale zna jego potrzeby.



"Relację klient-handlowiec można porównać z relacją pacjent-lekarz. Dobry lekarz po prostu wie co dolega jego pacjentom.”



5. Poprawi bezpieczeństwo danych

Wszystkie zgromadzone dane w systemie zabezpieczone są w odpowiedni sposób. Bezpieczeństwo jest większe, niż gdyby dane były przechowywane np. na kilku różnych komputerach.Współczesne oprogramowanie CRM uzbrojone jest w masę zabezpieczeń, które stoją na straży bezpieczeństwa danych firm. Jakie metody zabezpieczeń stosuje się obecnie? Są to między innymi: szyfrowanie połączeń, mechanizmy uprawnień dostępu do danych, zaawansowane mechanizmy uwierzytelniania użytkowników. To elementy sprawiają, że ochrona informacji stoi na naprawdę wysokim poziomie.


6. Poprawi produktywność zespołu

CRM to także wygoda związana z delegowaniem zadań pracownikom. Umożliwi Ci dostęp do wszystkich danych w czasie rzeczywistym, podejmowanie decyzji z dowolnego miejsca na świecie i w dowolnym czasie. Kierownik może w łatwy sposób wygenerować raport z aktywnością handlowców i przeanalizować ile kontaktów wykonują handlowcy w zespole. Ma wgląd do szczegółów kontaktu pomiędzy handlowcem a klientem, dlatego ma możliwość błyskawicznego reagowania na problemy w dziale handlowym. W razie potrzeby może wtedy zorganizować dodatkowe szkolenia, bądź rozmowy motywacyjne.



Podsumowanie

Opisane powyżej obszary są tak naprawdę filarami funkcjonowania większości współczesnych przedsiębiorstw. Oprogramowanie CRM to potężne narzędzie, a korzyści płynących z jego używania jest nieskończenie wiele. Oprócz pomocy w organizowaniu i centralizowaniu baz danych firmy CRM stanowi także wartościowe wsparcie wszystkich jej pracowników. Wspomaga we wzmacnianiu relacji z klientami, co realnie przekłada się na przyspieszenie tempa wzrostu Twojej firmy. Obecnie systemy CRM znajdują się w bardzo wysokim stadium rozwoju, dlatego każda firma znajdzie coś dla siebie, niezależnie od jej wielkości. Jednak na końcu warto postawić sobie pytanie: „co w mojej firmie powinno działać lepiej?” Jeżeli odpowiedź na to pytanie zawarta jest w jednym z punktów tego artykułu, to zdecydowanie warto zastanowić się nad rozpoczęciem pracy z CRM.