Program dla małej firmy

5 narzędzi online, które pozwolą Twojej firmie ruszyć z kopyta


W Twojej głowie właśnie zapadła decyzja o założeniu własnej firmy? Świetnie! Teraz pozostało już tylko wybrać rodzaj działalności i można ruszać na podbój rynku. Konkurencja jest czujna, więc już od samego początku musisz korzystać z narzędzi, które pomogą Ci być zawsze o krok przed nią. W tym artykule opowiemy o najważniejszych internetowych narzędziach, dzięki którym Twój raczkujący biznes stanie na nogi i ucieknie konkurencji.

Jakie narzędzia dla małej firmy?


1. WordPress

Strona internetowa jest wirtualnym odzwierciedleniem Twojego pomysłu, opowiadaj o nim w piękny sposób. To właśnie idea decyduje o sukcesie firmy, dlatego jej wizytówka powinna wyglądać jak najlepiej, przy zachowaniu maksymalnej czytelności. Musisz upewnić się, że informacje, które prezentujesz są rzetelne i pozostawiają potencjalnego klienta bez cienia wątpliwości na temat Twojej oferty. Tu z pomocą przychodzi WordPress - bezpłatne (w podstawowym planie) narzędzie do tworzenia stron internetowych. Zdaniem analityków IT prawie 28% stron internetowych w 2017 roku opartych jest na WordPressie. Wynika to głównie z łatwości zbudowania własnej strony - nie jest wymagana znajomość HTML ponieważ WordPress opiera się na filozofii WYSIWYG (ang. what you see is what you get).

"Strona internetowa jest wirtualnym odzwierciedleniem Twojego pomysłu, opowiadaj o nim w piękny sposób."

2. Canva

Jeśli mowa o pięknych i czytelnych treściach, to warto wspomnieć o Canvie. Jest to proste i bardzo intuicyjne narzędzie to tworzenia grafik metodą drag&drop. Przygotujemy tu logo, grafiki na stronę internetową, czy infografiki do artykułów na blogu. Aplikacja udostępnia szereg funkcji, które pozwalają kadrować zdjęcia, dodawać ikony, grafiki oraz tekst. Możemy także zmieniać kolorystykę grafik i nakładać filtry. Wszystkie operacje sprowadzają się do kilku kliknięć i gotowe! Okazuje się, że nie musisz być ekspertem od Photoshopa, żeby projektować dobrze wyglądające treści. Canva w podstawowym planie jest całkowicie darmowa. Oprócz wersji online dostępna jest także aplikacja na iPhone’a oraz iPada.


“Okazuje się, że nie musisz być ekspertem od Photoshopa, żeby projektować dobrze wyglądające treści.”

3. Brand24

Zżera Cię ciekawość, co na temat Twojej marki/produktu mówią inni? Chcesz dowiedzieć się jakie działania w Internecie podejmuje konkurencja? Za wszelką cenę musisz poznać trendy związane są aktualnie z tematyką Twojego biznesu? Z pomocą przyjdzie Ci Brand24. To naprawdę świetne narzędzie do monitoringu Internetu. Możesz wpisać interesujące Cię dane i już po chwili otrzymasz analizę frazy wraz z wykresem. W ramach testów masz możliwość korzystania z systemu bezpłatnie przez 14 dni, później podstawowy plan to koszt 149zł miesięcznie.



4. QuickCRM


Według badań 86% klientów nie podejmuje ponownie interakcji z firmą, która zawiodła ich słabym doświadczeniem zakupowym. To znak, że Twoja firma powinna zadbać o porządek w kontaktach z klientami już od samego początku. Raz zaniedbany i utracony klient to spore koszty, ponieważ znacznie taniej jest utrzymać stałego klienta, niż pozyskać nowego. Podstawowym narzędziem, które pomoże nam zapanować nad relacjami z klientami jest QuickCRM. Ten prosty program dla małej firmy potrafi jednak kilka dodatkowych rzeczy, które sprawdzą się doskonale w Twoim biznesie. Mam tu na myśli kalendarz z funkcją delegowania zadań, wewnętrzny komunikator, raportowanie sprzedaży oraz zarządzanie szansami sprzedaży. Dzięki tej ostatniej możesz analizować proces sprzedażowy, kontrolować poszczególne etapy i wartości szans. QuickCRM przypomni Ci o zadaniach powiązanych z konkretnym klientem, dlatego już nigdy nie przeoczysz ważnych spraw. Podstawowy pakiet Start to koszt 5 zł miesięcznie za jednego użytkownika.

“Raz zaniedbany i utracony klient to spore koszty, ponieważ znacznie taniej jest utrzymać stałego klienta, niż pozyskać nowego.”


5. Google Analytics


Na końcu tego zestawienia znalazło się potężne narzędzie od Google. Potęga może sprawiać wrażenie, że nie jest to program dla małej firmy. Na szczęście to tylko złudne odczucie. Analytics, jak sama nazwa wskazuje, to rozwiązanie, które pozwala na analitykę internetową strony Twojej firmy. Z czasem będzie ona odwiedzana coraz częściej i dlatego dobrze wiedzieć skąd pochodzi ruch, jakie działania w Internecie są skuteczne, które kanały reklamowe najlepiej przekładają się na pozyskiwanie klientów. W Google Analytics masz możliwość wygenerowania około 80 rodzajów raportów oraz tworzenia segmentów użytkowników na podstawie źródeł ruchu i zachowań na stronie. Narzędzie jest bezpłatne, o ile Twoja strona nie jest odwiedzana częściej niż 5 milionów razy miesięcznie.


Na koniec tego artykułu życzymy Ci, drogi przedsiębiorco, aby narzędzia, o których mowa powyżej, przyczyniły się do rozwoju Twojego biznesu do tego stopnia, żeby Google Analytics przestał być dla niego bezpłatny 😉