program CRM

Jak wybrać program CRM, który nie będzie Cię ograniczał w przyszłości?


Program CRM, który Cię nie ograniczy

Na rynku oprogramowania biznesowego jest wiele systemów do zarządzania firmą. Jedne z nich są dedykowane dla dużych organizacji, inne będą odpowiednie dla małych firm, z mniejszą liczbą pracowników i klientów. W przypadku takich, których zadaniem jest zarządzanie relacjami z klientem (np. system CRM) ten podział również jest widoczny. Jednak czy decyzja, jaki program CRM (co to jest CRM?) wybrać, powinna zależeć wyłącznie od rozmiaru firmy?

Budżet dyktuje warunki?

Oczywistym ograniczeniem może okazać się skala, z jaką ma się do czynienia. Mała firma raczej nie zainwestuje w dedykowane i drogie oprogramowanie biznesowe od razu, licząc, że w przyszłości zaprocentuje. Z dużym prawdopodobieństwem nie pozwoli jej na to budżet. Nie potrzebuje ona na takim etapie wielu rozbudowanych funkcji, prosty program CRM powinien wystarczyć na początku. Ale co, jeśli z czasem potrzeby firmy będą inne, większe?

Co zrobić, by nie hamować rozwoju?

Chcesz, żeby Twoja firma osiągała kolejne sukcesy, prawda? Oprogramowanie, które wybierzesz również musi być na to gotowe. W takim razie co zrobić, by nie musieć ciągle zmieniać swojego systemu? Jeśli program CRM, który chcesz wybrać, będzie Cię ograniczał (np. limitem kontrahentów czy ograniczoną liczbą kampanii), warto zastanowić się dwa razy.

Systemy CRM dla małych firm nie muszą wcale ograniczać postępów firmy. Wręcz przeciwnie, odpowiednie oprogramowanie powinno sprzyjać wzrostowi skali sprzedaży.

Jaki program wybrać?

W omawianym przypadku, najlepiej będzie wybrać takiego dostawcę, który zapewni Ci łatwy start z możliwością rozwinięcia skrzydeł, kiedy Twoja firma zwiększy skalę sprzedaży. Zastanów się, czy wybrany producent może pochwalić się szerokim wachlarzem rozwiązań? Czy kiedy zechcesz zwiększyć funkcje systemu CRM, otrzymasz jego wsparcie? Pamiętaj, że:
CRM to nie tylko narzędzia i funkcje. To przede wszystkim praktyka biznesowa (tzw. filozofia CRM), która polega na zarządzaniu relacjami z klientem. Ma prowadzić do wzrostu wartości sprzedaży dzięki dbaniu o wysoką satysfakcję klienta. Oprogramowanie CRM dla firm służy do realizacji tego celu.

Technika i obsługa systemów CRM

To kolejny bardzo ważny czynnik w wybieraniu odpowiedniego oprogramowania dla firmy. Jeśli jesteś osobą, która nie lubi ograniczać się do jednego urządzenia, świetnym wyborem będzie mobilny CRM.

Mobilny CRM - To wersja programu CRM, która jest przystosowana do obsługi na telefonach komórkowych i tabletach.

Dodatkową zaletą może być też obsługa CRM online. To tak zwany CRM w chmurze, czyli system, który w całości dostępny jest na bezpiecznym serwerze dostawcy. Nie instalujesz wtedy programu CRM na swoim komputerze, tylko korzystasz z przeglądarki. Dzięki temu wszystkie Twoje funkcje CRM będą dostępne w każdym miejscu na Ziemi, a dane będą odpowiednio chronione.
W przypadku wdrożenia CRM dla małej firmy nie będzie Ci potrzebna też żadna wiedza z zakresu informatyki czy programowania. Swój darmowy CRM na 30 dni możesz uruchomić w kilka sekund klikając tutaj.

Co potrafi mobilny program CRM?

Rolą handlowca w procesie sprzedaży jest dbanie o relacje z klientami i domykanie transakcji. Program CRM wspiera go w tym, ponieważ pozwala mu zarządzać bazą klientów i informacjami o współpracy. Pomaga mu też planować swoją pracę. Program CRM opiera się na szansach sprzedaży, które handlowiec obsługuje. Wobec tych szans (potocznie zwanych tematami sprzedażowymi) planuje i wykonuje zadania i w ten sposób prowadzi klienta po ścieżce zakupowej. Dodatkowo, program dostarczać mu może wiedzy np. o konwersji lejka sprzedażowego i innych ważnych wskaźnikach.

Jak zacząć pracę w CRM?

Początek przygody z CRM-em i sama praca w programie CRM, są bardzo proste. Część dostawców umożliwia przetestowanie CRM w wersji demo. Aby zacząć obsługiwać swój CRM wystarczy komputer z przeglądarką i dostęp do Internetu.

Wprowadź dane swoich klientów, zaprojektuj własny proces sprzedaży i rozpocznij kampanie. Podczas pracy sprzedawca korzystać będzie z CRM w roli źródła informacji, ale także miejsca, które zastępuje papierowe notatki czy pliki Excela rozsiane po dysku.

Przekonasz się, że wymiana informacji między pracownikami będzie dużo prostsza, jeśli będą zapisywać informacje w systemie. Ułatwi Ci to zarządzanie bazą klientów i w razie potrzeby pozwoli szybko zastępować pracowników działu handlowego.