program CRM

Jak wybrać program CRM, który nie będzie Cię ograniczał w przyszłości?

Rynek oprogramowań biznesowych sukcesywnie się rozwija dostarczając coraz to nowszych rozwiązań informatycznych. Tak jest też z rynkiem systemów CRM, którego członkowie pragną w jak najlepszym stopniu zaspokoić potrzeby swoich potencjalnych klientów – przedsiębiorców chcących za pomocą CRM zwiększyć efektywność zarządzania procesami swojej firmy. Mnogość różnych systemów CRM sprawia, że pytanie "Jaki program CRM wybrać?" jest trudniejsze niż mogłoby się wydawać. Jedne systemy zarządzania relacjami z klientami dedykowane są dużym organizacjom, a inne są odpowiedniejsze dla małych firm z mniejszą liczbą pracowników oraz kontrahentów. Jednak czy decyzja o wyborze odpowiedniego systemu CRM ma zależeć wyłącznie od rozmiaru danej firmy? Czy jest to czynnik niezmienny, który powinien determinować tak istotną inwestycję? Przeczytaj artykuł i dowiedz się czym powinien charakteryzować się najlepszy CRM nieograniczający rozwoju Twojej firmy!

Dedykowany system CRM czy gotowe oprogramowanie CRM - co wybrać?

Wdrożenie systemu CRM dopasowanego do indywidualnych wymagań to często najlepsze rozwiązanie dla wielu firm. Oczywistym ograniczeniem może okazać się skala, z jaką ma się do czynienia. Małe przedsiębiorstwo raczej nie zainwestuje w dedykowane i drogie oprogramowanie biznesowe od razu, licząc, że w przyszłości zaprocentuje. Z dużym prawdopodobieństwem koszt wdrożenia systemu tego rodzaju przerośnie możliwości budżetowe danej firmy. Co więcej, organizacje z mniejszą liczbą zatrudnionych pracowników zazwyczaj nie potrzebują nie potrzebują systemu CRM z rozbudowanymi funkcjonalnościami. Wystarczające na samym początku są proste programy CRM umożliwiające realizację podstawowych działań w obszarze sprzedaży i obsługi klienta.

Jednym z zadań systemu CRM jest zwiększenie efektywności zarządzania firmą, a przez to wzniesienie prowadzonej działalności na wyższy poziom i jej rozwój. Ale co, jeśli w związku z tym potrzeby firmy będą inne, większe? Dotychczas dobry system CRM przestanie spełniać swoją rolę i konieczna będzie kolejna duża inwestycja, wdrożenie i poświęcenie cennego czasu? Można uniknąć takiej sytuacji, ale konieczne jest dokonanie odpowiedniego wyboru już na samym początku.

Jaki system CRM wybrać, aby nie hamować rozwoju?

Wdrożenie systemu CRM bez limitów

Chcesz, żeby Twoja firma osiągała kolejne sukcesy, prawda? System klasy CRM, który wybierzesz również musi być na to gotowy. W takim razie co zrobić, by nie musieć ciągle zmieniać swojego CRM i na nowo ponosić kosztu wdrożenia systemu? Rozwiązanie jest jedno – wybierz system CRM umożliwiający działanie bez ograniczeń.

Jeśli program CRM, kktóry rozważasz posiada jakiekolwiek limity danych dotyczących klientów, szans, kampanii, czy zadań, zastanów się dwa razy nad jego wdrożeniem. Systemy CRM dla małych firm nie muszą wcale ograniczać postępów przedsiębiorstwa. Wręcz przeciwnie, najlepsze narzędzie CRM powinno sprzyjać wzrostowi skali sprzedaży. Znajdź więc takie rozwiązanie, które będzie odpowiednie teraz, ale również w przyszłości.

Zwiększanie możliwości systemu CRM

Brak limitów i ograniczeń to jedno, a elastyczność i zwiększanie możliwości to kolejne istotne cechy wyróżniające dobry system CRM. Program CRM ma być inwestycją na lata, dlatego decydując o jego wyborze warto szczegółowo zapoznać się nie tylko z funkcjonalnościami, których potrzebujesz w danym momencie, ale także z tymi, które potencjalnie mogą przydać się w przyszłości. Poznając dogłębnie różne rodzaje systemu CRM dajesz sobie czas i rozwiejewasz wszelkie wątpliwości. Dzięki temu wybierzesz rozwiązanie, które będzie posiadało największe możliwości rozwojowe i najbogatszą ofertę w zakresie funkcji systemu CRM, a Twoja firma będzie gotowa na sprostanie nowo pojawiającym się wyzwaniom.

Wzrost skali sprzedaży to nie jedyny czynnik, który może spowodować, że użytkowany w firmie system CRM stanie się nieaktualny. Aspektem takim jest również zmiana profilu prowadzonej działalności. Zbyt mała elastyczność i możliwości konfiguracyjne wybranego rozwiązania CRM mogą spowodować, że procesy realizowane w nowej działalności nie mogą być z łatwością odwzorowane w narzędziu pracy. Z tego względu ogromną uwagę należy zwrócić na możliwość konfiguracji systemu pod Twoje potencjalnie zmieniające się potrzeby.

Najlepsze oprogramowanie CRM - łączenie rozwiązań i możliwość rozwoju

Aby w sprawny wznieść swój biznes na wyższy poziom warto wziąć pod uwagę jeszcze jedną kluczową kwestię. W miarę rozwoju może okazać się, że gotowy system CRM będzie niewystarczający dla Twojej firmy. Pojawi się potrzeba połączenia oprogramowania CRM z innym narzędziem informatycznych lub też przejście na indywidualne, dedykowane rozwiązanie. Chcąc ograniczyć koszty wdrożenia systemu wynikające z tej sytuacji, warto już od razu zdecydować się na współpracę z dostawcą oprogramowania, który w swej ofercie posiada różne narzędzia biznesowe i jest w stanie spełnić indywidualne wymagania.

Poznaj bardziej rozbudowany CRM i rozwiązanie dedykowane.

Pamiętaj, że:

Najlepszy system CRM to nie tylko narzędzia i funkcje. To przede wszystkim praktyka biznesowa (tzw. filozofia CRM), która polega na zarządzaniu relacjami z danym klientem. Ma prowadzić do wzrostu wartości przedaży dzięki dbaniu o wysoką jakość obsługi klienta i jego satysfakcję. Wdrożenie oprogramowanie CRM pozwala na realizację właśnie tego celu.

Technika i obsługa systemów CRM

Wiesz już jak ważne jest uwzględnienie w wyborze programu CRM możliwości rozwojowych, jakie Ci stwarza. Co z łatwością obsługi i komfortem użytkowania? To kolejny bardzo ważny czynnik w wybieraniu odpowiedniego oprogramowania dla firmy. Dowiedz się jakie elementy mogą usprawnić Twoją pracę i zaoszczędzić cenny czas.

Mobilny system CRM – CRM online

Jeśli jesteś osobą, która nie lubi ograniczać się do jednego urządzenia, system CRM warto uzupełnić aplikacją CRM. To wersja programu CRM, która jest przystosowana do obsługi na telefonach komórkowych i tabletach. Wspomoże codzienną pracę zespołu sprzedaży i sprawi, że proces obsługi klienta dostępny będzie również w terenie.

Dodatkową zaletą obsługi CRM online jest to, że to tak zwany CRM w chmurze, czyli system, który w całości dostępny jest na bezpiecznym serwerze dostawcy. Nie instalujesz wtedy programu CRM na swoim komputerze, tylko korzystasz z przeglądarki. Dzięki narzędziu CRM, które działa w taki sposób masz dostęp do wszystkich niezbędnych funkcji w każdym miejscu na Ziemi, a dane są odpowiednio chronione.

Najlepsze narzędzia CRM – proste i szybkie uruchomienie

W przypadku wdrożenia CRM dla małej firmy nie będzie Ci potrzebna też żadna wiedza z zakresu informatyki czy programowania. Swój darmowy system CRM na 30 dni możesz uruchomić w kilka sekund klikając tutaj. Dopiero po odpowiednim zapoznaniu się z testową wersją systemu CRM możesz podjąć finalną decyzję. Dzięki temu będzie ona świadoma oraz przemyślana – zmniejszysz prawdopodobieństwo nietrafnego wyboru.

Co potrafi CRM - program do zarządzania relacjami?

Rolą handlowca w procesie sprzedaży jest dbanie o relacje z obecnymi i nowymi klientami frimy, zarządzanie kontaktami z nimi i domykanie transakcji. Program CRM wspiera go w tym, ponieważ pozwala na sprawne zarządzanie bazą klientów i informacjami o współpracy. Jedną z większych zalet systemów CRM jest również możliwość planowania harmonogramu swojej pracy z wykorzystaniem wbudowanego kalendarza.

Program CRM opiera się na szansach sprzedaży, które obsługuje zespół sprzedaży. Wobec tych szans (potocznie zwanych tematami sprzedażowymi) planowane i wykonywane są zadania, które sprawnie przeprowadzają klienta po całej ścieżce zakupowej. Dodatkowo, odpowiednie funkcjonalności systemu CRM dostarczają handlowcom wiedzy np. o konwersji lejka sprzedażowego i innych ważnych wskaźnikach. Dzięki systemowi CRM mogą oni na bieżąco śledzić postęp prac i udoskonalać swoje działania.

Podstawa systemu CRM – jak zacząć pracę?

Początek przygody z CRM-em i sama praca w programie CRM, są bardzo proste. Część dostawców umożliwia przetestowanie CRM w wersji demo. Aby zacząć obsługiwać swój system CRM online wystarczy komputer z przeglądarką i dostęp do Internetu.

Wprowadź dane swoich klientów, zaprojektuj własny proces sprzedaży i rozpocznij kampanie. Spraw, że członkowie Twoje zespołu sprzedaży – użytkownicy systemu CRM będą pracować szybciej, efektywniej i dokładniej. Podczas pracy sprzedawcy korzystać będą z wielu funkcji systemu CRM. Będzie ono dla nich źródłem informacji, ale także miejscem, które zastępuje papierowe notatki czy pliki Excela rozsiane po dysku.

Przekonasz się, że dzięki narzędziom CRM wymiana informacji między pracownikami będzie dużo prostsza. Zasługą tego będzie zapisywanie wszystkich informacji w systemie oraz tworzenie spójnej bazy danych CRM i zarządzanie uprawnieniami w taki sposób, aby wszelkie niezbędne informacje były dostępne dla konkretnych osób. Ułatwi Ci to zarządzanie zasobami ludzkimi i w razie potrzeby pozwoli szybko zastępować pracowników działu handlowego.

Podsumowanie

Wybór programu CRM to kluczowa decyzja dla wielu przedsiębiorstwa. Warto dogłębnie poznać rynek i możliwości różnych typów systemów CRM. Tylko takie działanie sprawi, że wszystkie kluczowe, wymienione wyżej czynniki zostaną wzięte pod uwagę przy wyborze, a Twoja firma nie straci pieniędzy, czasu oraz chęci implementacji systemu.