Prosty crm dla handlowca

Prosty CRM dla handlowca

Istnieje wiele sposobów na zwiększenie sprzedaży w Twojej firmie. Należy jednak pamiętać, że każda organizacja to ludzie, którzy są odpowiedzialni za jej sukces. Wydajni i skuteczni pracownicy przyczyniają się do sprawności przedsiębiorstwa i osiągania zadowalających wyników. W przypadku handlowców ich efektywność zależy od ogromnej liczby czynników, dlatego zadaniem menedżera jest ciągła dbałość o ich motywację, kulturę pracy i stale rozwijanie ich kompetencji. Niemniej jednak, aby móc utrzymywać stały i satysfakcjonujący poziom obsługi, należy zapewnić im odpowiednie narzędzia, które pozwolą uwolnić ich potencjał oraz wesprą w codziennych działaniach. Doskonałym rozwiązaniem dla małej firmy jest prosty CRM dla handlowca.

Zapoznaj się z poniższym artykułem, a dowiesz się:

  • Czym jest CRM dla handlowców?
  • Jakie obszary wspiera to narzędzie?
  • Jakie korzyści dostarcza pracownikom działu handlowego?

Czym jest CRM dla handlowca?

System CRM to narzędzie, które służy zarządzaniu relacjami z klientem i jest szczególnie przydatne w pracy działów handlowych, które posiadają bezpośredni kontakt z kontrahentami. Z jego możliwości korzystają nie tylko menedżerowie i kierownicy odpowiedzialni za sprawność pracy całego zespołu, ale także poszczególni pracownicy wykonujący swoje codzienne obowiązki.

Prosty CRM dla handlowca wspiera go w planowaniu swojej pracy, koordynowaniu zadań oraz w kontaktach z klientami. System informatyczny CRM przyczynia się do lepszej organizacji działań z tego względu, że stanowi on wspólną bazę informacji, potrzebnych do sprawnego funkcjonowania działu handlowego.

Co potrafi prosty CRM dla handlowca?

Systemy CRM różnią się od siebie pod wieloma względami. Zbiór funkcji, jakie dany program zawiera powinien odpowiadać rzeczywistym potrzebom przedsiębiorstwa. Nie każda firma bowiem potrzebuje zaawansowanych i kosztownych modułów, z których korzystają duże organizacje.

W związku z powyższym, prosty CRM dla handlowca powinien posiadać tylko te możliwości, które są istotne dla pracowników działów handlowych małych firm. Powinny być to podstawowe opcje, niezbędne do usprawnień w realizacji codziennych obowiązków.

Chcesz dowiedzieć się jakie to elementy? Czytaj dalej i sprawdź co jest potrzebne Twoim pracownikom.

Prosty CRM dla handlowca – w czym może pomóc?

Kartoteki kontrahentów

Najbardziej podstawową funkcją jest zarządzanie kartotekami kontrahentów. To skuteczny sposób na uporządkowanie wszystkich informacji o klientach, jakie gromadzą Twoi handlowcy. Znaleźć tam można podstawowe dane firmy, takie jak numer NIP czy adres, ale też historię wszystkich kontaktów z danym klientem i przypisane do niego zadania oraz zdarzenia. Dzięki temu Twoi pracownicy mają stały dostęp do wszystkich informacji, które są niezbędne w procesie budowania długotrwałej relacji z danym kontrahentem.

Korzyści programu CRM dla handlowców:

  • wszystkie istotne informacje o kontrahencie w jednym, ogólnodostępnym miejscu,
  • możliwość automatycznego uzupełniania danych dzięki integracji z GUS,
  • spójność danych o klientach związana z gromadzeniem określonych danych.

Historia kontaktów z klientem

Kolejnym krokiem na drodze do zwiększenia sprzedaży jest zarządzanie historią kontaktów z kontrahentami. Prosty CRM dla handlowca umożliwia zapisywanie każdej rozmowy czy spotkania z Twoimi klientami. To kluczowy element zarządzania relacjami, ponieważ umożliwia pełną kontrolę nad komunikacją. Jednocześnie, pozwala on na obsługę tego samego kontrahenta przez różnych handlowców. W sytuacji nieobecności jednego pracownika, inny może z miejsca podjąć inicjatywę i zająć się rozwojem współpracy. Dzięki informacjom zawartym w bazie klientów będzie miał on dostęp do wszystkich ustaleń dokonanych między Twoją firmą a określonym interesantem.

Korzyści CRM dla handlowców:

  • dostęp do historii relacji z klientem nieobecnego pracownika,
  • możliwość budowania trwałej relacji dzięki gromadzeniu wszystkich istotnych informacji,
  • szybki podgląd na dokonane w przeszłości ustalenia.

Planowanie pracy

Aby móc zwiększyć sprzedaż, Twoi pracownicy muszą doskonale wiedzieć co i kiedy powinni zrobić. Prosty CRM dla handlowca pomaga im koordynować swoją pracę dzięki wbudowanemu kalendarzowi. Mogą oni sami zapisywać zadania oraz planować spotkania, a co więcej, dokonywać mogą tego również kierownicy czy menedżerowie.

Aby usprawnić przepływ informacji i koordynację pracy całej firmy, jako osoba zarządzająca, masz dostęp do zadań wszystkich swoich pracowników i możesz je dowolnie edytować. Dodatkowo, system CRM dba o to, aby nikt nie zapomniał o ważnym spotkaniu, dlatego możesz do każdego zadania ustawić przypomnienie.

Do kalendarza masz dostęp niezależnie od tego gdzie jesteś. Jest to możliwe, ponieważ cały program CRM działa w oparciu o technologię SaaS. W związku z tym możesz korzystać z systemu z poziomu przeglądarki internetowej także na urządzeniach mobilnych.

Korzyści CRM dla handlowca:

  • tworzenie własnego planu pracy poprzez dodawanie określonych zadań,
  • sprawne planowanie pracy i przydział zadań dla pracowników,
  • podgląd na kalendarze współpracowników,
  • możliwość ustawienia przypomnień o istotnych wydarzeniach,
  • dostęp do kalendarza z poziomu przeglądarki na wielu różnych urządzeniach.

Zarządzanie szansami sprzedaży

Jedną z najważniejszych zalet wdrożenia CRM dla firmy jest wsparcie procesu sprzedaży, dzięki wykorzystaniu szans sprzedaży. To interaktywny element systemu, który pomaga zarządzać całym procesem. Jak to działa? Tworzysz własne kampanie sprzedażowe, którym definiujesz etapy. Każda nowa szansa ląduje na pierwszym etapie i aby przenieść ją do następnego, należy spełnić określone cele. Taki widok pozwala na szybką analizę procesu i umożliwia ocenę wartości wszystkich szans np. na danym etapie. Usprawnia to pracę Twoich handlowców, którzy na co dzień zajmują się obsługą szans sprzedaży.

Korzyści programu CRM dla handlowców:

  • nielimitowana liczba szans sprzedaży,
  • możliwość konfiguracji własnych etapów i celów dla kampanii,
  • wszystkie ważne informacje w jednym miejscu,
  • łatwa i szybka analiza procesu, wartości wszystkich szans sprzedaży,
  • automatyczne tworzenie kartoteki kontrahenta przy dodawaniu nowej szansy,
  • zarządzanie uprawnieniami dostępu do szans sprzedaży.

Sprawna komunikacja w zespole

Istotnym elementem w pracy każdego zespołu jest sprawny proces komunikacji. Tak jest też w przypadku współpracy handlowców, którzy powinni przekazywać sobie wszystkie niezbędne informacje o sprawach związanych z realizowanymi obowiązkami. Ma to szczególne znaczenie w momencie, w którym członkowie zespołu współpracują ze sobą, pomagają sobie w wykonywaniu zadań czy też zastępują. Narzędziem, które wspiera komunikację zespołową jest wbudowany w system komunikator. Mogą go wykorzystywać również osoby zarządzające w celu przekazywania podwładnym wskazówek, sugestii i innych ważnych elementów.

Najważniejsze korzyści CRM dla handlowców:

  • sprawny proces komunikacji,
  • możliwość wysyłania wiadomości do wielu adresatów,
  • wysyłka komunikatów z narzędzia codziennej pracy,
  • możliwość załączania plików,
  • tworzenie wiadomości z różnych miejsc w systemie.

Wszystko pod ręką dzięki pulpitowi pracy

Liczba informacji, z którymi mierzą się handlowcy jest ogromna. System CRM pomaga im sprostać temu wyzwaniu, porządkując dane w tematycznych zakładkach. Dodatkowo, ważnym elementem programu CRM dla handlowców jest dynamiczny pulpit pracy – miejsce, które każdy może dopasować do swoich indywidualnych potrzeb poprzez wybór odpowiednich widgetów. Dzięki temu każdy handlowiec będzie miał pod ręką wszelkie istotne elementy niezbędne w swojej codziennej pracy. Przykładowo, na pulpicie może znaleźć się kalendarz z zaplanowanymi zadaniami, raport dotyczący lejka szans sprzedaży czy też widget pozwalający na szybkie dodanie informacji o nowym kliencie.

Najważniejsze korzyści prostego CRM dla handlowca:

  • wszystkie kluczowe informacje pod ręką,
  • możliwość indywidualnego dostosowania,
  • grupowanie widgetów w tematycznych zakładkach,
  • szybki dostęp do kluczowych danych.

Mierzenie aktywności handlowca – raporty CRM

Funkcją oprogramowania CRM jest również przygotowywanie i generowanie raportów. To korzyść szczególnie istotna dla kierowników i zarządu, ponieważ zdecydowanie skraca czas potrzebny na ocenę pracy działu handlowego. Skuteczna analiza aktywności Twoich pracowników jest możliwa dzięki raportom dotyczącym lejka szans sprzedaży, przyczyn utraty i aktywności handlowców. Dowiedz się więcej o raportach.

Najważniejsze korzyści:

  • automatyczne generowanie raportów wpływające na oszczędność czasu,
  • możliwość szybkiej analizy wielu istotnych aspektów,
  • przejrzyste wykresy i zestawienie tabelaryczne,
  • możliwość analizy skuteczności pracy działu handlowego.

Prosty system CRM – wsparcie pracy handlowca

Wymienione powyżej funkcje i korzyści systemu CRM pozwalają zwiększyć sprzedaż i uwalniają potencjał, który drzemie w Twoim zespole. W świecie zdominowanym przez nowoczesną technologię to właśnie Ci, którzy czerpią korzyści z rozwiązań dla biznesu są w stanie rozwijać się i dominować nad konkurencją. Chcąc stale zwiększać wyniki sprzedaży i realizować strategię rozwoju, postaw na sprawdzone i skuteczne narzędzie w postaci prostego CRM dla handlowca.

Jeżeli chcesz porozmawiać o wdrożeniu systemu CRM w Twojej firmie – zapraszamy do kontaktu.Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania, które się pojawiły, rozwiejemy wątpliwości i doradzimy.

Polecamy także: